Õppe- ja kasvatustegevus

Õppeaasta

Lasteasutus korraldab õppe- ja kasvatustegevust õppeaasta jooksul. Õppeaasta algab 1. septembril ning kestab 31. augustini. Lasteaia lahtioleku aeg on 07.30–18.30. Õppetegevus lasteaias kestab sõimerühmas alates 1. oktoobrist kuni 15. maini ning vanemates ning eelkooli rühmades alates 1. septembrist kuni 15. maini. Suurem õppekoormus on planeeritud nädala keskele. Alates 15. maist kuni 31. augustini töötavad rühmad suvegraafiku alusel, kus põhirõhk on mängimisel, värskes õhus viibimisel ning omandatud teadmiste kinnistamisel. Õppeaasta tulemuste hindamist teostatakse ajavahemikus 15-31 mai (laste aastase arengu hindamine, töö analüüs jne)

Personal

Igas rühmas töötab 2 õpetajat ja 1 õpetaja abi. Muusikalised tegevused toimuvad igas rühmas 2 korda nädalas. Liikumistegevused kuni 3-aastaste lastega viib 2 korda nädalas läbi rühmaõpetaja, 3-7 aastaste lastega viib samuti 2 korda nädalas tundi läbi liikumisõpetaja. Täiendavalt töötab lastega inglise keele õpetaja. Eesti keelt õpitakse nii eraldi kui ka teistesse tegevustesse integreerituna.

Õppe-ja kasvatustegevuse kavandamine, laste päevakava

Õppe- ja kasvatustöö rühmades toimub lasteaia aasta tegevuskava alusel. Õpetajad planeerivad oma tööd nädalateema põhjal, mis läbib kõiki tegevusi.  Õppe- ja kasvatustegevuse planeerimisel ja organiseerimisel integreeritakse järgmised tegevuste liigid: kuulamine ja kõnelemine, lugemine ja kirjutamine, vaatlemine ja uurimine, võrdlemine ja arvutamine, liikumistegevus, muusika- ja kunstitegevus. Integreeriva elemendina mõistetakse planeerimisel nädalateema seostamist ühe päeva lõikes toimuvate tegevustega. Integreeritud tegevuste kaudu kinnistatakse varem omandatud teadmisi.

Iga õpetaja kavandab õppe- ja kasvatustegevuse ning koostab õppe- ja kasvatustegevuse kava rühmale, kus ta on õpetajaks. Lühimaks kavandatavaks perioodiks on üks nädal. Pikemaks perioodiks on üks õppeaasta. Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel arvestab pedagoog lapse arengutaset, vanust ning lapse huve. Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul üldjuhul põhimõttest – lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale.

Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel esitatakse kavandatava perioodi (nädal, kuu vm) eesmärgid, temaatika, õppesisu ja -tegevused. Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamine on paindlik ja võimaldab pedagoogil teha vajadusel muudatusi.

Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel arvestatakse laste eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, terviseseisundit jms. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad.

Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.

Õppe- ja kasvatustegevus tugineb rühma päevakavale, mis määrab vastavalt laste eale päevarütmi, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja pedagoogi kavandatud õppe- ja kasvatustegevused.